PRZEDprzedaż się skończyła
Przepraszamy, ale już nie możesz kupić udział w tym webinarze. Zapraszamy natomiast do wzięcia udziału w innych webinarach IKIGAI EDU Sp. z o.o.
Akademia Prawa Dentysty
Agnieszka Sieńko
radca prawny, ponad 20 lat doświadczenia
w prawie medycznym
Skarga pacjenta — Jak postąpić w przypadku wniesienia skargi, żeby nie doprowadzić do zainicjowania postępowań sądowych?
Zgoda na leczenie — Czy zawsze potrzebna jest zgoda? Czy musi być na piśmie? Jak ją sporządzić, by była ważna?
Pozew przeciwko praktyce — Jak odczytać ze zrozumieniem jego treść? Jak się właściwie bronić? Co zrobić by powołać właściwe dowody?
Medyk przed organem ścigania i przed sądem — Czy zawsze trzeba stawić się na wezwanie? Jak zeznawać by nie naruszyć tajemnicy lekarskiej?
Seria czterech webinarów:
18.12 (nagranie) | 16.01.24 (nagranie) | 15.02.24 (nagranie) | 12.03.24 o godz. 19:00
Czasem, mimo że pracujemy najlepiej jak potrafimy i w zgodzie ze sztuką lekarską, mogą wpłynąć do nas skargi, pozwy i inne roszczenia przeciwko praktyce. Wielu osobom towarzyszą w takich wypadkach wątpliwości co do tajemnicy lekarskiej. Szczególnie dotyczy to treści zeznań przed organem ścigania lub przed sądem.
Z nami będziecie przygotowani na wszystkie te sytuacje oraz świadomi swoich praw.
PROGRAM SERII SZKOLEŃ
nagranie
ZGODA NA LECZENIE
Wykonanie zabiegu bez zgody jest przestępstwem. Również wadliwa zgoda powoduje odpowiedzialność prawną, nawet jeśli leczenie było prawidłowe. Dzięki szkoleniu dowiesz się, jak dobrze sporządzić zgodę na leczenie. Zyskasz spokój i swobodną pracę.
  • 1
    Czym jest zgoda na podjęcie czynności medycznej?
  • 2
    Czy zawsze potrzebna jest zgoda na podjęcie czynności medycznej?
  • 3
    Jak powinna wyglądać zgoda na podjęcie czynności medycznej (leczenie)?
  • 4
    Czy i jakiej treści zgodę należy przyjąć na piśmie? Czy brak formy pisemnej oznacza brak zgody?
  • 5
    Plan leczenia – Czy należy go sporządzać i jaki ma związek ze zgodą?
  • 6
    Zgoda na leczenie – elementy zgody, uczestnicy procesu zgody, treść, warunki.
  • 7
    Zgoda na leczenie osoby małoletniej – zagadnienia związane z funkcjonowaniem rodzin w praktyce (obecność tylko jednego rodzica, dziecko samodzielnie zgłasza się do praktyki, rodzice po rozwodzie, etc.).
  • 8
    Zgoda na leczenie i nieuzyskanie spodziewanego efektu.
nagranie
SKARGA PACJENTA
Chęć szybkiego załatwienia sprawy w obrębie gabinetu może prowadzić do zainicjowania postępowań sądowych, postepowań przed Rzecznikiem Praw Pacjenta lub przed Rzecznikiem Odpowiedzialności Zawodowej.

Pomijanie procedur opisanych przez prawo, zamiast pomagać może bardzo zaszkodzić i prowadzić np. do wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela.
  • 1
    Skarga pacjenta do praktyki – czy jest dopuszczalna, co może być jej przedmiotem?
  • 2
    Czy istnieje obowiązek udzielenia odpowiedzi na skargę?
  • 3
    Jakie treści winna obejmować odpowiedź na skargę?
  • 4
    Czy istnieje instytucja lub organ, który ma obowiązek pomóc nam w odpowiedzi na skargę?
  • 5
    Do czego służy Polisa OC?
  • 6
    Jakie skutki może spowodować brak odpowiedzi na skargę?
  • 7
    Czy w gabinecie istnieje reklamacja?
nagranie
POZEW PRZECIWKO PRAKTYCE
Próba samodzielnego odpisywania na pozew i traktowanie pozwu jak wyroku to bardzo częsty błąd. Tymczasem trzeba umiejętnie się odnieść do pozwu, zrozumieć jego treść i powołać właściwe dla sytuacji dowody.

Na szkoleniu poznasz zasady prowadzenia sporu i sporządzania pism w procesie.
Dowiesz się, od kogo najbardziej zależy rozstrzygnięcie i czy udział radcy prawnego w procesie jest potrzebny.
  • 1
    Pozew – czym jest, jakie elementy winien obejmować.
  • 2
    Czy i kogo zawiadomić o pozwie?
  • 3
    Czy należy korzystać ze wsparcia radcy prawnego?
  • 4
    Jak przygotować odpowiedź na pozew i czy warto to zrobić?
  • 5
    Postępowanie przed sądem – wzmianki.
  • 6
    Jak postępować po wyroku 1 Instancji.
4 webinar 12.03.24 o godz. 19:00
MEDYK PRZED ORGANEM ŚCIGANIA I PRZED SĄDEM
Nieuzasadniony strach przed postępowaniem sądowym jest częstym błędem.

Warto jednak wiedzieć, że niewłaściwe opisanie stanu faktycznego może przesądzić o przegraniu procesu. Dowiesz się, jak należy zachować się wobec organów ścigania i sądu, ale nie naruszyć tajemnicy lekarskiej.

  • 1
    Status lekarza, higienistki, pielęgniarki przed: prokuratorem, sądem
    karnym, sądem cywilnym, sądem zawodowym - podejrzewany, podejrzany, oskarżony, świadek, osoba dysponująca dowodem;
  • 2
    Ttajemnica zawodowa w kontekście zeznań - dopuszczalność i tryb zwolnień
    z tajemnicy medycznej;
  • 3
    Odpowiedzialność za naruszenie tajemnicy zawodowej a zeznania;
  • 4
    Odpowiedzialność za składanie fałszywych zeznań -fałszywe zeznanie,
    zapomnienie, przemilczenie, pomyłka
  • 5
    Podejrzany i oskarżony - prawa i obowiązki;
  • 6
    Czy trzeba się godzić na bycie świadkiem w sprawie sądowej – prawa i obowiązki świadka;
  • 7
    Język zeznań - jak mówić bez ryzyka.
Radca prawny, stały mediator sądowy, interwent kryzysowy oraz coach.
Ponad 20 letnie doświadczenie w pracy z medykami.
Jest autorką kilku książek z zakresu prawa ochrony zdrowia i znaczącej liczby artykułów, w tym naukowych, w tej samej dziedzinie.
W codziennej pracy zawodowej łączy zawód radcy prawnego z szeroką wiedzą na temat ludzkich postaw, zachowań i emocji.
Szczególnym zainteresowaniem prelegentka obejmuje dokumentację medyczną, prawa pacjenta, roszczenia z tytułu błędów medycznych, zgodę na udzielanie świadczeń zdrowotnych. Są to tzw, krytyczne obszary procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
Prelegenta ma także ponad 10 letnie doświadczenie nauczyciela akademickiego w murach Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.
Prowadzi liczne szkolenia i wykłady dla profesjonalistów oraz w ramach kursów specjalizacyjnych.

Agnieszka Sieńko
SPIKER
Czego się spodziewać po rejestracji?
Po pomyślnej realizacji wpłaty otrzymasz mailem potwierdzenie. Jesteś z nami!
W dniu X (czyli 12.03.24) link do szkolenia otrzymasz mailem oraz SMS-em.
1
2
Co dalej? Czekają na Ciebie po 1,5+ godziny kontentu i sesja QA. Przed rozpoczęciem webinaru otrzymasz dostęp i przypomnienie, a po zakończeniu sesji będziesz mieć dostęp do nagrania oraz otrzymasz certyfikat uczestnictwa.
3
Pisz: info@human2human.info
NIP: 8982280091
Dzwoń: +48585859919
REGON: 522583546
IKIGAI EDU Sp. z o.o.
Made on
Tilda